کلایمر

بالابر روی نما / تجهیزاتی برای دسترسی آسان به نمای ساختمان های بلندمرتبه، سدها، پلها،سیلوها،مخازن نفت… که امکان دسترسی به آنها دشوار می باشد ، بمنظور بازسازی و نماسازی ، حفظ و نگهداری، شستشو و نظافت، نقاشی، سیمانکاری،رنگ کاری، نصب ورق  کامپوزیت، شیشه

استفاده از کلایمر به جای داربست به مراتب از نظر هزینه ، ایمنی ، دسترسی آسان به محل انجام کار و بدلیل مونتاژ و دمونتاژ سریع دستگاه , و پائین اوردن زمان انجام کار بسیار مفید می باشد.

کلایمر حرکت عرضی و کلایمر با حرکت عرضی و حرکت طولی دو نوع کلایمر به لحاظ نوع حرکت است.

در نوع حرکت طولی پایه های دستگاه کلایمر بر روی بام قرار می گیرند و توسط الکترو موتور متصل به وینچ و کابل امکان جابجایی سبد در مسیر ارتفاع ساختمان فراهم می شود.

در کلایمر با حرکت عرضی و طولی علاوه بر حرکت طولی بر روی ارتفاع ساختمان  حرکت عرضی  بر روی ریل نصب شده بر بام ساختمان انجام می شود.

کلایمر دارای قطعاتی از جمله ترمز پاراشوت، ترمز کمانی و ترمز لنتی بوده که در مواقع اضطراری از سقوط دستگاه جلوگیری می کند به علاوه کابلی مستقل جهت امنیت بیشتر دستگاه کلایمر در نظر گرفته می شود که در مواقع اضطراری در صورت عمل نکردن سیستم های امنیتی وارد عمل شده و کل سیستم را قفل کند.

Posted on