برق زدگی چشم

عارصه ای که در اثر جوشکاری بدون عینک ناشی از

سوختگی قوس / سوختگی فلش / فلش جوشکار / چشم قوسی

برق زده گی چشم التهاب قرنیه است .

این بافت قسمت جلوی چشم قرار دارد . سوختگی قوس وقتی رخ می دهد که کسی در معرض نور مضر ماوراء بنفش (UV) باشد. مشعل های جوش دلیل اصلی این نوع سوختگی هستند.

درمان های خانگی

شیر را بجوشانید و سپس بگذارید تا خنک شود تا دمای آن به دمای اتاق برسد . سپس باید یک توپ پنبه ای را در آن شیر خنک فرو کنید و آن را به آرامی روی ناحیه چشم آسیب دیده بگذارید .

3 تا 5 دقیقه آن را بر روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید . بهتر است این کار را 2 بار در روز انجام دهید

این پدیده می تواند هر دو چشم را تحت تأثیر قرار دهد. قرنیه می تواند ظرف 2 تا 3 روز خود را ترمیم کند و اعلب  اثری از خود به جا نمی گذارد.

اما ، اگر برق زدگی شدید باشد و درمان نشود ، ممکن است باعث عفونت شود این اتفاق می تواند کشنده باشد و یا موجب  از بین رفتن جزئی بینایی شود.

برای جلوگیری از برق زدگی چشم باید  از یک کلاه و یا عینک جوشکاری حین جوشکاری استفاده شود.

علائم برق زدگی چشم

چشم های پرخون ، درد ، اشک چشم ، حساسیت به نور ، تاری دید ، احساس چسبیدن چیزی به چشم

درمان خانگی

– دو بار در روز شیر را بجوشانید و سپس بگذارید تا خنک شود تا دمای آن به دمای اتاق برسد . سپس باید یک توپ پنبه ای را در آن شیر خنک فرو کنید و آن را به آرامی برای مدت 3 تا 5 دقیقه روی ناحیه چشم آسیب دیده بگذارید .

– سه بار در روز  دو برش غلیظ خیار بردارید ، چند دقیقه در یخچال قرار دهید و آنها را روی چشم بگذارید.

– چای

– قطره های آنتی بیوتیک

– استفاده از قطره های چشمی گشاد کننده

– با دقت فراوان  ویکس را زیر چشم بمالید. این کار را دو بار در روز تکرار کنید.

– یک توپ پنبه ای بگیرید و آن را در گلاب خیس کنید. سپس آنها را روی چشم های آسیب دیده قرار داده و به مدت 10 دقیقه بگذارید که روی چشمان شما بماند.

– سیب زمینی  را پوست بکنید. قطعه قطعه کنید ، روی پارچه خیس قرار دهید . دستمال را به همراه سیب زمینی برای 5 دقیقه درون یخچال قرار دهید . سپس  آن را برلی 10-15 دقیقه روی هر دو چشم قرار دهید.

 

Posted on