مبحث اول مقررات ملی ساختمان – تعاریف

مبحث یکم ، پیش نیاز مطالعه سایر مباحث 22 گانه است و کلیه موارد مربوط در ساختمان به صورت تعریف آورده شده است. با خواندن این مبحث کلیاتی از سایر مباحث هم ارائه می گردد.

مبحث ۱ مقررات ملی ساختمان تحت عنوان تعاریف ، به منظور آشنایی اولیه مهندسان و دست اندرکاران ساخت و ساز با الزامات، عناوین و بخشی از محتوی مباحث مقررات ملی ساختمان و همچنین آشنایی با بعضی از تعاریف و اصطلاحات عمومی که در مباحث مذکور مورد استفاده قرار گرفته است.

مبحث اول در حقیقت راهنمای استفاده از دیگر مباحث مقررات ملی ساختمان است. با مطالعه این مبحث، مهندسان آشنایی کلی با مباحث مقررات ملی پیدا خواهند کرد.

فهرست مبحث 1 :

بخش اول کلیات مباحث مقررات ملی ساختمان

به تعریف سایر مقررات ملی پرداخته شده است و توضیح مختصری در مورد هر یک از آنها ذکر شده است. در ادامه آن نیز دامنه کاربرد هر یک از مباحث ارائه شده است. با توجه به ویرایش های جدید مقررات ملی، مبحث اول مقررات ملی ساختمان نیز ویرایش می‌شود و تغییرات و اصلاحات انجام شده در بقیه مقررات در این محث نیز منعکس می‌شود. به غیر از مبحث ۲۲ با عنوان مراقبت و نگهداری که در مبحث ۱ به آن اشاره‌ای نشده است، ویرایش همه مقررات با ویرایش حاضر مبحث ۱ هماهنگ است.

بخش دوم تعاریف مباحث مقرت ملی ساختمان

مبحث اول تعریفی از اصطلاحات استفاده شده در مباحث ۲۱ گانه، ارائه شده است. در مقابل هر یک از اصطلاحات شماره‌ا‌‌ی نیز درج شده که به شماره مبحث اشاره دارد.

دانلود مبحث 1 مقررات ملی ساختمان – تعاریف
( آخرین ویرایش – مستقیم از سایت وزارت راه و شهر سازی – دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان )

 

Posted on