پکیج تک مبدل

در این نوع پکیج هم آب گرمایش و چه آبگرم بهداشتی مستقیما توسط حرارت شعله گرم میشوند.این عملکرد دقیقا مشابه عمل کرد آبگرمکن دیواری می باشد. یعنی این آب ها در قطعه ای به نام مبدل که از زیر شعله میخورد گرم میشوند و داخل رادیاتور ها یا سیستم آبگرم بهداشتی منزل خواهد رفت.

در واقع در این پچکیج ها از یک مبدل استفاده شده است. به مبدل اینگونه دستگاهها مبدل دو منظوره یا Bithermic نیز گفته میشود.
در این نوع پکیج ها یک مبدل حرارتی اصلی دوبل با عنوان ( Double gas water heat exchanger) استفاده می شود.در این نوع مبدل ها هم آبگرم مصرفی و هم گرمایش توسط این مبدل با تماس مستقیم با شعله مشعل تامین می گردد.

در این نوع پکیج دیواری زمانی که مصرف کننده درخواست آبگرم را با باز کردن یکی از شیرها به دستگاه اعلام می کند توسط فرمان فلومتر آب سر شهر وارد دستگاه و مبدل اصلی دوبل شده و با قرار گیری در معرض شعله مستقیم مشعل گرم شده و از طریق لوله آبگرم مصرفی به سمت مصرف می رود.

در این سیستم کنترل دمای آبگرم مصرفی بدلیل تماس مستقیم آب با شعله سخت تر بوده و به همین دلیل دمای آبگرم حین مصرف تا حدودی دچار نوسان می گرددحال زمانی که مصرف کننده درخواست گرمایش دارد و یا به اصطلاح دیگر پکیج را در حالت زمستانی قرار می دهد شیر سه طرفه مسیر حرکت را به سمت رادیاتور ها می برد و پمپ فعال شده برای گردش آب در رادیاتور ها و خود مبدل دستگاه .

در این حالت پکیج دیواری فقط در شرایط زمستانی پمپ فعال می گردد و در حالت تابستانی پمپ دستگاه غیر فعال می باشد.از طرفی با توجه به اینکه در این نوع مبدل ها آبگرم مصرفی با شعله مستقیم در تماس است و تمام کار بر عهده یک مبدل در دستگاه می باشد باعث رسوب گذلری بیشتر در این نوع از پکیج هیا دیواری می گردد.

Posted on