گچ گیپتون

بتو گیپس / فوم گیپس

نوع گچ با چسبندگی بالا ، گچ مخصوص بتن ، گچ درزگیری ، گچ برای گچ کاری روی پلی استایرن

این گچ باعث چسبندگی بهتر ملات گچ و خاک به سطوح میگردد. جهت گچ کاری سطوح صاف ، دیوارهای بتنی، سیمانی، فوم ، یونولیت و … و همچنین چسباندن دیواره های پیش ساخته گچی، سقف کاذب، قطعات گچی، گچبری های پیش ساخته و … به یکدیگر و به دیگر سطوح می باشد.

بیشترین مصرف ان در ساختمانهای با سازه بتن است

گچ گیبتون از مخلوط کردن گیپتون و گچ میکرونیزه بدست می آید.

این نوع گچ برای پوشش سطوح بتن به کار می‌رود و در دو لایه روی سطح کشیده می‌شود. پوشاندن سطوح سیمانی و بتنی با گچ‌های ساختمانی موجود، به سادگی امکان‌پذیر نمی‌باشد زیرا جذب آب جداره‌های بتنی کمتر از 2 درصد است و چسبندگی آن‌ها با ملات گچی کم است. این گچ چسبندگی را افزایش داده و چون خلل و فرج دارد و می‌تواند برای تنظیم رطوبت مؤثر واقع گردد. پس از پوشش، رویه‌ی آن را می‌توان با هر نوع گچ دیگری اجرا نمود.
البته به علت عدم چسبندگی کامل ملات گچ با بتن صیقلی، پس از مدتی سطح گچ ترک خورده و طبله می‌کند. لذا جهت گچ‌کاری، یا باید این نوع سطوح را قبل از گچ‌کاری خراشیده و زخمی‌کنند، یا با تور مرغی یا رابیتس زیرسازی کنند و سپس گچ گیپتون را بر روی آن استفاده نمایند. قبل از کار، سطوح بتنی نیز باید دقیقاً مورد آزمایش قرار گیرند که عاری از هرگونه گرد و غبار، مواد خارجی، دود و رطوبت باشند.

گچ گیپتون گچی چسبنده است  جهت گچ کاری دیوارهای صاف بتنی، سیمانی، فوم و … و همچنین چسباندن دیواره های پیش ساخته گچی، سقف کاذب، قطعات گچی، گچبری های پیش ساخته و … به یکدیگر و به دیگر سطوح می باشد.

بیشترین مصرف ان  در ساختمانهای با سازه بتنی است

خواص و ویژگی های افزودنی گیپتون :

1. افزایش شدید چسبندگی گچ
2. افزایش مقاومت گچ
3. چسبندگی بی نظیر و دائمی
4. افزایش مقاومت گچ در برابر رطوبت و آب

Posted on