درایو آسانسور

داریو که برای سبستم اسانسور طراحی شده

با نصب درایو در داخل سیستم اسانسور، از تکان خوردن های کابین در زمان سرعت گرفتن دور موتور جلوگیری می شود. درایوها انواع مختلفی دارند و هر کدام از مزایای خاص خود برخوردارند. مثلا درایو دو سرعته یکی از انواع درایو اسانسور است که فشار اندکی روی موتور ایجاد کرده و از این طریق، کمک می کند موتور به ارامی دور بگیرد و آسانسور تکان نخورد.
درایو یا کنترل کننده دور موتور ، همانطور که از نامش پیداست برای کنترل دور موتور در سیستم اسانسور نصب می شود. نحوه عملکرد درایو به این صورت است که ابتدا برق سیستم را به ولتاژ DC تبدیل کرده و سپس این ولتاژ را به ولتاژ AC تبدیل خواهد کرد.

در واقع درایو اینورت است که با تغییر فرکانس و ولتاژ موتور اسانسور، باعث نرم حرکت کردن آسانسور خواهد شد و سرعت حرکت آسانسور را کنترل می کند. یعنی کمک می کند اسانسور با یک سرعت مشخص حرکت کرده و توقف ارام و نرمی داشته باشد. همچنین مکان دقیق ایستادن آن را هم کنترل خواهد کرد.

انواع درایور اسانسور می توانند دور موتور را از صفر تا چندین برابر به صورت پیوسته تغییر دهند. به عبارت ساده تر می توان گفت توان ورودی درایور با ولتاژ ثابت از صفر به توان خروجی با ولتاژ متغیر تبدیل خواهد شد.

Posted on