کفپوش پی یو

کفپوش پلی یورتان / کفپوش PU

کفپوش یکپارچه  از جنس پلی یورتان  ،که بصورت درجا ریز اجرا میگردد.

از کفپوش پلی یورتان برای روکش  کف ساختمان، از موزاییک و سنگ گرفته تا سیمان استفاده می شود. این لایه ی محافظ در برابر سایش و حلال ها مقاوم بوده و تمیزکردن آن راحت است.

از ویژگی این کفپوش ها بحث خود ترازشوندگی (self-leveling) آنهاست. ضخامت اجرایی این کفپوش ها معمولا برای کاربری های اداری و آزمایشگاهی حدودا ۱ تا ۲ میلیمتر و برای پارکینگ های تجاری و سالنهای تولیدات صنعتی سنگین حدود ۳ میکرون است.
در جز اول پلی یورتان موادی چون دیسپرس کننده  ، ضدکف یا ضد حباب (de-aeration) ، همترازکننده (Leveling Agent)  ، جاذب رطوبت‌ برای بهبود کیفیت پوشش افزوده میگردد.
با کفپوش پلی یورتان می توان  سطح قدیمی را اصلاح کرد و ترمیم کرد.

مزایای کفپوش پلی یورتان

  • انعطاف پذیری قابل توجه و دفع فشار سازه کف در اثر انبساط و انفباض آن که از ایجاد ترک های احتمال جلوگیری می نماید.
  • در اثر نور خورشید آسیب نمی‌‌بیند! و ساختار رنگی خود را حفط میکند
  • در برابر طیف وسیع از مواد شیمیایی مقاوم هستند.
  • در برابر ضربه و سایش مقاومت دارند.

انواع کفپوش پلی یورتان

انواع مختلف پوشش پلی یورتان برای دستیابی به عملکرد مورد نیاز  قابل ساخت است برخی از انواع کفپوش پلی یورتان : 

  • کفپوش پلی یورتان صنعتی 
    مناسب محیط های صنعتی، پارکینگ ها و … می باشد که علاوه بر مقاومت در برابر ایجاد خش، تحرکات ساختمان که موجب ایجاد ترک در بستر می گردد را نیز دفع می نماید.
  • کفپوش پلی یورتان ورزشی
    با خاصیت انعطاف پذیری قابل توجه و ضخامت بالا موجبات دفع خطر آسیب دیدگی ورزشکاران را فراهم می نماید.
  • کفپوش پلی یورتان UV
    مناسب  محیط های غیر مسقف و در معرض نورخورشید
  • کفپوش صنایع غذایی
    که در معرض اسید لاکتیک قرار دارند. بهمین دلیل است که بسیاری از شرکت های صنایع غذایی که با شیر، لبنیات و پنیر سر و کار دارند از کفپوش پلی یورتان به عنوان کفپوش نهایی استفاده می کنند.

اجرای کفپوش پلی یورتان

برای اجرای یک پوشش پلی یورتان، کیفیت و آماده سازی سطح زیرکار اهمیت دارد. در سطوح بتنی  رطوبت موجود در بتن می بایست کمتر از ۴% باشد. سطوح زیر کار بتونی باید عاری از خلل و فرج باشد. تخلخل و حفره ها را می توان با استفاده از یک پوشش تسطیح کننده دارای فیلر معدنی است پر نمود.
یک کفپوش پلی یورتان معمولی دو جزئی حاوی یک جزء رزین و یک جزء سخت کننده یا هاردنر است. این دو جزء کاملاً با هم مخلوط و در کف بتونی اجرا می شوند سپس به آن زمان می دهند تا پخت شود.
پس از پخت، کفپوش پلی یورتان سطحی سخت و بادوام را فراهم می کند که مقاومت خوبی در برابر ضربه دارد. اجرای پوشش پلی یورتان آسان است، زمان زیادی برای انجام کار نیاز ندارد و در مقایسه با سایر کفپوش های صنعتی نسبتاً مقرون به صرفه است.

 

 

 

Posted on