دسته‌ها
Uncategorized

مدیریت تحول

سیامک نامدار

مدیریت تحول ، یکی از مهارت های مدرن و مهم  است که مدیران آپدیت شده برای موفقیت باید داشته باشند.

مدیریت تحول یعنی فرآیند ذوب شدن اندیشه‌ها، باورها ورفتارها ی سنتی وتثبیت ارزشهای نوین و استقرار نظام‌های جدید.

تحول بیشتر متضمن مفهوم تغییرات بنیادین و رادیکال است ، اما تحولات می‌تواند گاهی هم تدریجی و مستمر  باشد.

همیشه نیاز به تغییرات انقلابی نیست و گاهی باید آرام و بطئی تغییر کرد. اما نکته کلیدی آن است که ثبات سازمانی نیازمند جریان پیوسته‌ای از تغییرات در سازمان است.در پی افزایش اثر بخشی فردی و سازمانی است.

تحول، بالندگی و بهبود سازمانها، بهبود کیفیت زندگی مردم را به همراه خود دارند.

تحول یعنی منطبق کردن سازمانها با آخرین پدیده‌های روز

تحول 3 مرحله دارد :

– خروج باورهای نادرست مدیریت سنتی

– ورود باورهای درست مدیریت نوین و معرفت عقلی

– اجراء نمودن تصمیمات درست

نکات مهم در تحول

تحول از طریق زور، اجبار و ارعاب حاصل نمی‌شود.

تحول از طریق شانس و اقبال بوجود نمی‌آید.

مدیران الگوی رفتارو پرچمداران تحول هستند.

تحول از طریق ابلاغ آئین‌نامه ، بخش‌نامه و دستورالعمل اتفاق نمی‌افتد.

مدیران هم عامل تحولند و هم مانع تحول.

هدف تحول و عامل تحول انسانها هستند.

تحول به باور و اعتقاد مدیران و مشارکت کارکنان بستگی دارد.

تحول را از ذهن، اندیشه و سازمان خود باید شروع کرد.

مهمترین ابزار تحول آموزش است.

تشکیل تیم‌های کاری برای تحول سازمانها ضروری است.

باید برنامه‌های تحول همسو و هماهنگ اجرا شوند.