دسته‌ها
Uncategorized

وکالت کاری به سازنده

سیامک نامدار

وکالت کاری که در قرارد های مشارکت در ساخت مالک یا مالکین به سازنده میدهند.

این وکالت از طرف سازنده هیچ تهدیدی برای قرارداد و مالکین ندارد اما در صورت عزل وکیل توسط یکی ازمالکین کار به تعطیلی کشیده میشود و شروع مجدد آن منوط به تعیین تکلیف وطی نمودن مراحل دشواری است.

در املاک چند مالک جهت جلوگیری از برخورد سلیقه ای مالکین با قرارداد و ایجاد اختلال در آن توصیه می گردد حتما وکالت بصورت بلا عزل باشد.

مثلا: یکی از مالکین وکالت کاری را از طرف خود و بنا بر دلایل خودش درست یا غلط باطل نموده وسازنده باید برای دریافت عدم خلاف بعد از اسکلت به شهرداری مراجعه کند و وکالت ندارد . تا کی باید پروژه ، سازنده ودیگر مالکین باید صبر کنند و منتظر تصمیمات مالک فوق باشند ؟

متن وکالت کاری:

 

توجه: در قراردادهایی که سلب اختیار دریافت وام مشارکت مدنی شده قسمت های که در متن مشخص شده حذف میگردد

 

 

 

سند وكالت صرفا كاري ساخت و ساز و اخذ وام

موکل: ………………. فرزند ……………… به شماره شناسنامه ……. صادره از …………… دارای شماره ملی ……………. متولد …….. ساکن ………………………………………………………….. و کدپستی ………………

وکیل: ………………. فرزند ……………… به شماره شناسنامه ……. صادره از …………… دارای شماره ملی ………………. متولد …….. ساکن ………………………………………………………….. و کدپستی …………..

مورد وکالت : مراجعه به کلیه ادارات دولتی و وابسته به دولت اعم از دارایی ، شهرداری ، ثبت اسناد و املاک ، مسکن و شهرسازی ، تامین اجتماعی ، اتحادیه های امور صنفی شرکتهای برق گاز و آب، سازمان صنایع، اداره اتش نشانی و نیز کلیه ادارات غیر دولتی و تقاضا و اخذ هرگونه استعلام مجوز و گواهی و مفاصا حساب ،موافقتنامه و جواز ساختمان، صورتمجلس تفکیکی، صورتمجلس تفکیکی اصلاحی، صورت وضعیت ثبتی ،درخواست و انجام تفکیک ، تجمیع ، افراز ، اصلاح حدود مساحت در رابطه با ………………………………………………. محدوده …….. جلد سند مالكيت به شماره ثبت …………… صفحه ……………………. دفتر …………………. عرصتا و اعیانا با امتیازات آب و برق و گاز و تهیه و تسلیم مدارک مورد نیاز و پرداخت مالیات و عوارض و سایر حقوق و دیون و هزینه های متعلقه دیگر تحت هر عنوان و به هر اسم و رسم که لازم و ضروری باشد و و شرکت در کمیسیون ماده صد و ماده پنج شهرداری و تبصره ماده 5 قانون تاسيس شوراي عالي شهرسازي و معماري ايران و اصلاحي هاي بعدي آن استفاده از مادتين 6 و 8 قانون اراضي شهري سابق و كميسيون ماده 12 زمين شهري و تهيه و تكميل فرمهاي ماده 3 شهرداري دفاع از حقوق موکلین و طرح دعاوی و یا جوابگویی به دعاوی علیه موکل در کمیسیونهای نامبرده با حق اعتراض به آرا و تصمیمات اتخاذ شده از سوی کمیسیون در هر مرجعی که قانون معین نموده باشد و همچنین تقاضا و در خواست و اخذ جواب تخریب و ساخت و گواهی پایان ساختمان ،عدم خلاف، خرید مصالح و خریداری تراکم به هر مقدار مورد نیاز، اضافه اشکوب، تغییر کاربری، تهیه و ارایه نقشه ها و مدارک دیگر و معرفی و انتخاب مهندس ناظر و محاسب و فنی و امضاء معمار و قبول شرایط و رعایت مقررات و سپردن تعهدات و گواهی امضا و انجام امور اداری و جاری و تقاضا و اخذ انشعاب اب و برق و گاز و درخواست تغییر قطر انشعاب اب و و نصب کنتورهای مربوطه و با حق پرداخت هزینه های مربوطه و اخذ مجوز اتش نشانی و زمین شناسی و زمین شهری و با حق تقاضا و اخذ رضایت از همسایگان مجاور پلاک ثبتی فوق الذکر و نیز اعطای رضایت از سوی موکل نامبرده به همسایگان مجاور پلاک ثبتی فوق الذکر از جهت پیشروی طولی مازاد بر پیشروی طولی نماسازی جانبی و همچنین با حق مراجعه به کلیه بانکهای کشور جمهوری اسلامی ایران به منظور استفاده از تسهیلات برابر قوانین و آئین نامه های مربوطه و نیز تعیین شرایط اختصاصی بانکها با اخذ وجوه طبق قرارداد مشارکت مدنی ولو با گشایش حساب جاری نزد بانک مربوطه و برداشت از آن و توثیق و ترهین تمامت ملک مزبور عرصتا و اعیانا به نفع بانک به عنوان وثیقه مشارکت در احداث و تکمیل ساختمان و رهینه مطالبات بانک ناشی از قرارداد به هر مبلغ و به هر مدت و به هر شرط و الزام و قبول و سپردن هر نوع تعهدات و تضمین و وجه التزام برابر مقررات اعطای تسهیلات بانکی و امضاء ذیل اوراق و اسناد و دفاتر مربوطه در رابطه با موضوع وکالت و انجام کلیه امور اداری مربوطه با تحویل کلیه مدارک و اسناد مورد نیاز اعم از کپی و اصل و یا رونوشت به مراجع ذیربط با حق تقاضا و دریافت و اخذ سند مالكيت المثني نسبت به پلاك ثبتي فوق الذكر يا قطعات تفكيكي مجزي شده از آن از اداره ثبت مربوطه و تحويل آن به مالكين و با حق تنظیم استشهاديه ها و اصلاحیه های مورد نیاز به نحوی که در انجام مورد وکالت نیازی به حضور و امضای موکلین نباشد.

حدود اختیارات : وکيل مرقوم با حق توکیل غیر ولو کرارا در خصوص انجام مورد وکالت دارای اختیار تام بوده و اقدام و امضاء وي در این موارد به جای اقدام و امضای موکل صحیح و نافذ و دارای اثرات قانونی است و نیازی به حضور یا کسب اجازه مجدد موکل ندارد.

حق الثبت ……. ريال و حق التحریر و بهای اوراق ………………. از طریق سامانه پرداخت الکترونیک طي مرجع شماره …………………………… واریز و قبض حق التحریر به شماره ………….. صادر و تسلیم گردید و این سند در اوراق به شماره های …………………………….. تنظیم گردید .

به تاریخ ……………….. ماه سال یکهزار و سیصد و .. هجری شمسی