مدیریت تحول ، یکی از مهارت های مدرن و مهم است که مدیران آپدیت شده برای موفقیت باید داشته باشند.
مدیریت تحول یعنی فرآیند ذوب شدن اندیشهها، باورها ورفتارها ی سنتی وتثبیت ارزشهای نوین و استقرار نظامهای جدید.
تحول بیشتر متضمن مفهوم تغییرات بنیادین و رادیکال است ، اما تحولات میتواند گاهی هم تدریجی و مستمر باشد.
همیشه نیاز به تغییرات انقلابی نیست و گاهی باید آرام و بطئی تغییر کرد. اما نکته کلیدی آن است که ثبات سازمانی نیازمند جریان پیوستهای از تغییرات در سازمان است.در پی افزایش اثر بخشی فردی و سازمانی است.
تحول، بالندگی و بهبود سازمانها، بهبود کیفیت زندگی مردم را به همراه خود دارند.
تحول یعنی منطبق کردن سازمانها با آخرین پدیدههای روز
تحول 3 مرحله دارد :
– خروج باورهای نادرست مدیریت سنتی
– ورود باورهای درست مدیریت نوین و معرفت عقلی
– اجراء نمودن تصمیمات درست
نکات مهم در تحول
تحول از طریق زور، اجبار و ارعاب حاصل نمیشود.
تحول از طریق شانس و اقبال بوجود نمیآید.
مدیران الگوی رفتارو پرچمداران تحول هستند.
تحول از طریق ابلاغ آئیننامه ، بخشنامه و دستورالعمل اتفاق نمیافتد.
مدیران هم عامل تحولند و هم مانع تحول.
هدف تحول و عامل تحول انسانها هستند.
تحول به باور و اعتقاد مدیران و مشارکت کارکنان بستگی دارد.
تحول را از ذهن، اندیشه و سازمان خود باید شروع کرد.
مهمترین ابزار تحول آموزش است.
تشکیل تیمهای کاری برای تحول سازمانها ضروری است.
باید برنامههای تحول همسو و هماهنگ اجرا شوند.