ماسه شسته

سیامک نامدار

ماسه دو بار شور

ماسه شسته شده.برای ساخت بتن و ملات ماسه سیمان مورد استفاده قرار میگیرد.

هرچه ماسه بیشتر شسته شود خاک مخلوط با ان کمتر میشود.

هرچه خاک ماسه کمتر باشد چسبندگی سیمان وماسه در نتیجه مقاومت ملات یا بتن مورد نظر بیشتر خواهد شد. زیرا وجود ذرات خاک اطراف دانه های ماسه باعث می شوند تا سیمان نتواند به خوبی اطراف دانه های ماسه قرار گرفته و انها را به هم بچسباند.

به دلیل خاصیت خمیری خاک ملاتی که با ماسه خاک دار ساخته می شود به راحتی شکل میپذیرد و کار کردن با این ملات راحتر است.

اگر مقدار خاک ماسه از حدود۴درصد بیشتر شود ملات خاصیتش کم شده و مقاومت و چسبندگی لازم را نخواهد داشت به علاوه برای جبران گیرش بین ماسه و سیمان ، مصرف سیمان بالا میرود.

فرآیند تولید ماسه شسته

ابتدا ماسه طبیعی را بعد از خروج از الک‌ها و شسته شدن توسط دستگاه کلاسیفایر، وارد دستگاه رطوبت گیر و خشک کن می‌کنند. و آن را الک می کنند. سپس مقداری مواد ریزدانه روی مواد و مصالح در سرند، می‌ریزند. این روش باعث تولید ماسه شسته با ریزدانه بیشتر می‌شود.

کاربرد ماسه شسته

ماسه شسته برای استفاده در بتن ریزی بسیار مناسب است. در نظر داشته باشید که بهره گیری از ماسه دوبار شور کارایی بهتری دارد و به دلیل وجود خاک کمتر در تهیه بتن مناسب می باشد. ماسه یک بار شور به طور کلی برای تهیه ملات ساختمانی کاربرد دارد و نقش مهمی در شکل گیری ملات ساختمانی به عنوان پر کننده دارد.

به طور کلی ماسه های شسته و ماسه طبیعی در مصارف گوناگونی از جمله: استفاده در بتن های دستی، پلاستر و اجرای سنگ نمای ساختمان و … کاربرد دارد.

Posted on