دسته‌ها
Uncategorized

داکرومات

سیامک نامدار

پوشش زینک فلاک / Zinc Flake
داکرومات یک نام تجاری برای این نوع پوشش در ایران است.
داکرمات نوعی پوشش غیرالکترولیتی بی خطر برپایه آب است. این پوشش برای محافظت از قطعات فولادی و چدنی در برابر خوردگی به کار می رود. ذرات روی و آلومینیوم به همراه چسب کروم عناصر اصلی مواد را تشکیل می دهند. پوشش داکرومات نوعی خاصیت ضد اصطکاک دارد.
فرایند داکرومات در واقع نوعی آبکاری معدنی مطابق با استانداردهای زیست محیطی است. این فرآیند از ترکیب روی و آلومینیوم در محلول کرومات به دست می آید. حاصل این فرآیند دارای خاصیت چسبندگی بالا، مقاومت بسیار بالا در برابر خوردگی، زنگ زدگی و حرارت با ضریب اصطکاک پایین است. در این محصولات تردی و شکست هیدروژنی بوجود نمی آورد.
پوششی بسیار مقاوم به خوردگی و حرارت است. پوشش داکرومات نوعی پوشش مقاوم به خوردگی شیمیایی دو فازی است.

خاصیت گالوانیک پوشش داکرومات سبب می شود در تمام محیط های خورنده ای که دسته پوشش های گالوانیزه استفاده می شوند با عملکرد مناسب تر و عمر طولانی تر مورد بهره برداری قرار گیرد.
آبکاری داکرومات با قابلیت های مقاومتی بالاتر از آبکاری گالوانیزه گرم و حذف معایب ناشی از گالوانیزه گرم مناسب ترین نوع آبکاری برای پیچ و مهره ها می باشد.

کاربرد پوشش آکرومات

صنایع خودروسازی ، صنایع دریایی ، صنایع ریلی ، صنایع کشاورزی و گلخانه ای ، نیروگاه ها و تاسیسات انتقال نیرو ، صنعت ساختمان ، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ، ماشین آلات صنعتی

در صنعت ساختمان پوشش پیچ های شش گوش سازه A490  همچنین در اتصالات دیوار و ساختمان،میخ ها، پیچ های پایه، شبکه های تقویت کننده بتنی از پوشش های داکرومات استفاده می شود.