دسته‌ها
Uncategorized

سیم جوش

سیامک نامدار

الکترود پیوسته

مفتول که بصورت طولی است و به دور قرقره پیچیده شده و در جوشکاری خودکار یا نیمه خودکار زیرپودری یا جوشکاری تحت حفاظت گاز مورد استفاده قرار می گیرد..

استحکام برشی بالا، قطر ثابت سیم، پاشش پایین، قابلیت تغذیه بالا، مرطوب‌کنندگی عالی، فینیش‌های تمیز از ویژگی های سیم جوش خوب است.
.سیم‌ جوش‌های خوب مانع از مسدود شدن و آسیب به دستگاه جوش یا اینورتر جوشکاری می‌شوند. کار را باکیفیت بالا‌تر انجام داده و جوشکاری را آسان‌تر می‌کند.

انواع سیم‌ جوش

سیم‌ جوش سخت
سیم‌ جوش توپودری

 

 

انواع سیم جوش به لحاظ جنس
سیم ­جوش آهن

شکل‌پذیری خوبی دارد و قابلیت ارتجاعی آن عالی است. سیم‌ جوش آهن گالوانیزه در برابر خوردگی مقاوم است و از آن برای ساخت شبکه‌ها، نرده‌های بزرگراه‌ها و قطعات اتومبیل استفاده می‌شود.

سیم‌ جوش آلومینیوم

در برابر خوردگی مقاومت بسیار بالایی دارد، هدایت حرارتی آن زیاد بوده و هم چنین هدایت الکتریکی خوبی دارد. در لحیم‌کاری مواد آلیاژ آلومینیوم، Al-Mn، Al-Si-Mg کاربرد دارد.

سیم‌ جوش نقره

نقطه ذوب پایین و چگالی کمی داشته و در ابزار دقیق مانند دستگاه‌های تهویه مطبوع و محصولات الکترونیکی استفاده می‌شود. در هوا فضا، الکترون و ماشین‌آلات هم کاربرد دارد.

سیم‌ جوش کاربیت

بیشتر در جوشکاری‌های صنعتی استفاده می‌شود و مقاومت و دوام بیشتری نسبت به جوش‌های دیگر دارد. نرخ رسوب این سیم‌ جوش بالا است که سرعت عمل را زیاد می‌کند.

سیم‌ جوش روی

سیم‌ جوش‌های گالوانیزه با پوشش 95 درصدی روی، مقاومت بسیار بالایی به خوردگی دارند و برای گابیون‌سازی استفاده می‌شوند.

سیم‌ جوش CO2

یکی از سیم‌ جوش‌هایی است که در آن از کربن‌دی‌اکسید به‌عنوان گاز محافظ در فرآیند جوشکاری استفاده می‌شود. در جوشکاری اتوماتیک و جوشکاری سراسری کاربرد دارد.