کهکشان سوهو

galaxy soho

ساختمان کهکشان سوهو  واقع در پکن  چین.

کارفرما کمپانی چینی سوهو در پکن .

طراح و معمار زاها حدید . با دیدنش هر بیننده ای تجسمی کهکشانی در ذهنش به وجود می آید، ۳۳۰ هزار متر مربع وسعت دارد. – از ترکیب ۵ حجم که به هم مرتبط هستند تشکیل شده است. ۵ حجم به کونه ای است شبیه مجموعه ای در حال ذوب که از طریق پل به هم اتصال دارند، می باشد. تصوری کهکشانی را به شما القا می کند. معماری به سبک پانورامایی و بدون گوشه و بدون تغییر حالت ناگهانی خلق شده است. – طراحی نرم و منعطف آن است که در عین حال سیالی و ترکیب روانش را با خود دارد. – این مجموعه به صورت کامل دارای دفاتر اداری، فروشگاه های مختلف و بسیار مدرن، مجموعه ی بزرگ تفریحی و سرگرمی می باشد. -کنار برج CCTV و استادیوم ملی لانه ی پرنده در حال حاضر به یکی از نمادهای مهم شهر پکن تبدیل شده است.

بله، من خوشحال می‌شوم اگر کهکشان سوهو را به من معرفی کنید.

 

کهکشان سوهو (Soho Galaxy) یک پروژه ساختمانی بسیار زیبا و نمادین در شهر پکن، چین است. این ساختمان توسط معمار برجسته‌ی زاها حدید (Zaha Hadid) طراحی شده است. سوهو گلکسی شامل ۴ برج با طراحی فوق‌العاده است که در هر برج ابعاد هندسی منحصربه‌فردی دارند.

 

طراحی مفهومی که برروی سوهو گلکسی استفاده شده است به نام “سرریز کردن” (overflow) است. این طرح از الگوها و منحنی‌های آب و هوا الهام گرفته شده است و یک زبان طراحی نوآورانه و زیبا ایجاد می‌کند.

سوهو گلکسی علاوه بر شکل برجسته و تحسین‌برانگیز، تجهیزات فناوری پیشرفته و امکانات را میزبانی می‌کند. فضاهای اداری، فضاهای تجاری، فضاهای سبز، فضاهای عمومی، رستوران‌ها و فضاهای تفریحی از جمله امکانات موجود در سوهو گلکسی هستند.

با وجود فضای بسیار بزرگی که به سوهو گلکسی اختصاص یافته است، این ساختمان توانسته است با طراحی باورنکردنی خود، به نمادی از معماری و هنر تبدیل شود.

 

Posted on