واشلت ، توالت فرنگی بیده
Washlet
واشلت نوعی توالت فرنگی پیشرفته به همراه شیر بیده می باشد . این اصطلاح، یک نام تجاری متعلق به شرکت ژاپنی توتو (TOTO) است.
این محصول بنام توالت شور Shower Toilet (شُوِر) یا توالت بیده Bidet Toilet معرفی شده اند ولی به دلیل شهرت و پیشگامی برند توتو در عرضه این محصول به بازارهای جهانی، نام واشلت (Washlet) یا توالت ژاپنی به قدری رایج شده که در بسیاری از کشورها، به عنوان یک نام عمومی برای اشاره به تمام توالتهای شورشوی هوشمند، صرف نظر از شرکت سازنده، استفاده میشود.

عملکرد و ویژگیها واشلت
* Washlet ، توالت فرنگیای است که دارای آبپاش برای شستشوی نواحی شخصی است.
* برخی دارای ویژگیهایی مانند گرمکن صندلی، خشککن هوای گرم و بوگیر هستند.
* به طور خلاصه، Washlet عملکرد توالت فرنگی و بیده را در یک واحد ترکیب میکند.
ویژگی کلیدی Washlet
* شستشوی با آب گرم
* فشار و دمای قابل تنظیم آب
* صندلی گرمکن
* خشککن هوا
* بوگیر
مزایای کاربردی و اهمیت آن
استفاده از توالت واشلت مزایای بهداشتی، محیط زیستی و رفاهی قابل توجهی دارد که فراتر از یک توالت معمولی است:
* بهبود بهداشت شخصی
پاکیزگی بهتر: شستشو با آب (بهویژه آب گرم و کنترلشده) بسیار مؤثرتر و بهداشتیتر از پاک کردن با دستمال کاغذی است.
کمک به افراد خاص: برای سالمندان، کودکان، افراد دارای محدودیتهای حرکتی و خانمهای باردار، استفاده از این توالتها بسیار آسانتر بوده و استقلال فردی را افزایش میدهد.
کاهش تحریک: برای افرادی که از مشکلاتی مانند هموروئید (بواسیر) یا حساسیت پوستی رنج میبرند، شستشو با آب ملایم میتواند بسیار تسکیندهنده باشد.
* سازگاری با محیط زیست
کاهش مصرف کاغذ: حذف یا کاهش چشمگیر استفاده از دستمال کاغذی، به حفظ منابع طبیعی و کاهش زبالههای جامد کمک میکند.
صرفهجویی در آب (در مقایسه کلی): اگرچه این دستگاه از آب استفاده میکند، اما کاهش مصرف دستمال کاغذی به کاهش انرژی و آب مصرف شده در فرآیند تولید و انتقال آن کمک میکند.
تفاوت Washlet با بیده
* بیده سنتی یک وسیله لولهکشی جداگانه است.
* Washlet ، یک صندلی توالت است که عملکرد بیده را در خود توالت ادغام میکند.
برندهای معروف واشلت
توتو (TOTO) – ژاپن
ایناکـس (INAX) – ژاپن
پاناسونیک (Panasonic) – ژاپن
گروهه (Grohe) – آلمان
ویترآ (VitrA) – ترکیه
بروندل (Brondell) – ایالات متحده آمریکا
کوهلر (Kohler) – ایالات متحده آمریکا
دوراویت (Duravit) – آلمان
آرچی (ARCHY) – چین
هانسگروهه (Hansgrohe) – آلمان
خرید واشلت
عوامل موثر در قیمت واشلت ، برند و کشور سازنده، نوع عملکرد (دستی یا هوشمند)، امکانات و فناوریها، نوع کنترل و رابط کاربری، طراحی و متریال بدنه، سیستم نصب و سازگاری با توالت، مصرف انرژی و آب، خدمات پس از فروش و گارانتی ، نوسانات ارزی می باشد.
موضوعات مرتبط
